fredag 22 oktober 2010

Origami & Pappersvikning - inspiration i massor

Jag har satt samman lite bilder och collage på allt papperspyssel som jag har gjort. Hoppas det inspirerar någon!

stjärnor

groda

hjärta

påfåglar & ståltrådsträd

stjärnor

lyktor

babytröjor - servetter

påfågel - fantasi

cocktail sticks

stjärnor - placeringskort

påfågel

svart hjärta - polka dot

örhängen - stjärnor

påfåglar i guld & ståltrådsträd

Har ni förresten sett att IKEA numera har en blogg som heter Livet Hemma? Kul läsning och mycket inspiration. De har delat in läsningen i olika inredningsstilar. Klickar man på Shabby chic som jag gillar så finns där bland annat ett inlägg om Origami! Kul!

"Pappersvikningar och papperskonst har aldrig varit mer inne än nu. Varför inte använda det i dukningssamanhang?" /IKEA Livet hemma 
Slugis Låda 149kr,  IKEA
På tal om IKEA måste jag berätta om ett riktigt fynd som jag gjorde på IKEA i veckan. Jag har länge varit på jakt efter en större badbalja till barnen. I brist på badkar. Och nu hittade jag äntligen vad jag sökte. Det är egentligen en stor förvaringslåda i plast, men den är helt idealisk som badbalja.

Bredd: 73 cm
Djup: 55 cm
Höjd: 32 cm
Rymd: 84 l


Tänkte avsluta detta inlägg med att tipsa om ett roligt program som jag börjat följa på Kanal5. Det heter "Sveriges skönaste Familjer". verkligen underhållande. Ungefär som en fortsättning på Familjen Annorlunda som gick på TV4 för ett tag sen. Missa inte detta. Man kan se gamla avsnitt på kanal5play.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar