lördag 19 mars 2011

Ännu en sång - Vänner som vinkar

Jag har tänkt försöka få ihop till 10 låtar som jag kan göra en liten "sångbok" av. Än så länge är jag uppe i åtta stycken, så nu fattas det bara två!

Sen funderar jag på att beställa en fotobok på Internet där jag laddar upp noterna som bilder. Jag tänkte att det kunde vara ett enkelt sätt att få se noterna tryckta i en bok. Roligt att ha kvar som minne sen också, och visa för barnen när de blir lite större.

Sen är det klart att jag har en liten dröm om att någon gång få en eller flera av mina sånger publicerade i en "riktig" sångbok också. Men det är nästa steg. Hur det ska gå till vet jag inte än.

Här är i alla fall den senaste sången; "Vänner som vinkar", en "hej då-sång" att sjunga när dagen går mot sitt slut och vännerna ska gå hem var och en till sig.


Får jag ha med dina fina bilder i sångboken Fia? 


Bild gjord av Fia, 2011

Vänner som vinkar

//: Tills vi möts igen
och tills vi ses nästa gång
glöm inte bort 
     att sjunga och spela vår sång ://

//: Adjö farväl
   adjö farväl
till vänner som vinkar
     till vänner som vinkar ://

Oh oh... som stjärnor som blinkar
Oh oh... som stjärnor som blinkar

Test & musik Karolina


Klicka på noterna för större bild!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin. Det är klart att du får det. Hur mycket du vill. Det är så härligt att du verkligen har kommit igång. Det måste ha varit något som hände när jag var hos er. Hiiihihih kram

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Hoppas vi kan träffas snart igen! Kram

    SvaraRadera