söndag 6 mars 2011

En Sång - Om en liten Nalle

Den senaste veckan har jag skrivit lite nya barnsånger. Min dotter på sex år tyckte det var roligt och hon ville förstås också skriva en sång. Den skulle handla om en nalle.

Den här sången har hon själv hittat på texten till och jag har tonsatt den. Det blev en slags kanon med tre olika verser som kan sjungas efter varandra eller samtidigt!


Om en liten Nalle

//: När jag ska sova så har jag 
alltid en nalle 
med mig och det 
känns bra ://

//: Att man har en nalle som
alltid tar hand om en 
det är alltid bra att
ha en nalle://

Det är bra att ha en
kompis och en kompis är som en 
nalle fast det 
är en kompis istället
Nallarna säger ingenting men de 
är så bra att ha ändå


Text M. 6 år
Musik Karolina



Nu ska jag bara skriva ner den i noter också. Jag har precis laddat hem ett gratis notskrivningprogram, MuseScore, som jag ska sätta mig in i. Tidigare har jag använt mig av Notepad från Finale men det programmet verkar inte vara gratis längre.

Här kommer noterna! 

Klicka på noterna för förstoring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar