torsdag 31 mars 2011

Fler grodor - ett tecken på tur?

När jag körde hem från kören ikväll så regnade det lätt, jag satt och tänkte på mitt senaste blogginlägg och pappersgrodan som jag la in en bild på. Jag vet inte varför jag tänkte på den, men så plötsligt fick jag syn på en groda på vägen, sen en till och en till och ytterligare en. Jag har aldrig sett något liknande och jag tappade snabbt räkningen. Det måste ha varit flera hundra.

Kändes nästan lite övernaturligt, som ett tecken av något slag. Jag har hört och läst att grodor betyder tur, eller lycka. Min dag idag började inte med tur - tvärt om - jag hade riktig otur. Jag skulle bära ut datorn i vardagsrummet och då tappade jag hela datorn i golvet. Jag trodde verkligen att den hade gått helt sönder, det lät så. Men det verkar faktiskt som att den klarade sig, bara modemet till Internet som gick sönder. Hur som helst - grodorna på vägen - kan de ha varit ett tecken på att turen nu vänder? 

Söta små pappersgrodor 
Grodor kan ger tur och lycka
Fina att dekorera paket med
- här på en bröllopsgåva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar