onsdag 13 april 2011

Påskpyssel - ägg av porslin

I kväll har vi pysslat. På eftermiddagen var jag en sväng till en handelsträdgård som ligger här i närheten. Jag köpte några fina påskblommor och fem vita porslinsägg som jag fick syn på. De kostade 9 kr styck och jag tänkte att de kunde vara kul för barnen att måla på... 

Påskpyssel
...och mycket riktigt - det var inte mycket av middagen som blev uppäten, för de små var så otåliga att börja måla och pyssla.
Roligt med påskpyssel för barnen...
...och påskäggen blev ju så fina!
Målade porslinsägg
Ett enkelt och dekorativt påskpyssel som passar alla åldrar. Porslinsfärgerna hade jag hemma sedan tidigare. De kommer från Panduro. Om man vill kan man bränna äggen i ugnen efteråt för att färgerna ska bli beständiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar