tisdag 3 maj 2011

Blommande Pop up kort med fåglar

Här ser ni ett exempel på hur mina pop up kort med en näckros inuti ser ut. Sådana tänkte jag försöka sälja på Etsy. Det mönstrade pappret går ju förstås att variera i det oändliga precis som färgen på bandet. 

Fåglar & rosor 
Pop up kort
Blomman tycker jag är fin i vitt, men jag har haft funderingar på att först måla det vita pappret med akvarellfärg. Kanske i rosa, lila, gult eller aprikos... Blomman kan också göras av notblad eller silkespapper.

Näckros
Jag gillar idéen med att kortet först är platt och att den som sen öppnar det får se en vacker blomma slå ut - tänk vilken fin överraskning till ett brudpar, till mors dag eller till någon som fyller år. 

Satinband med liten rosett

2 kommentarer:

  1. Hej
    Ja detta tror jag att jag skall beställa till Kjell-Eriks födelsedag - och till Hanna
    mamma

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Då kunde jag kanske göra ett kort med vit blomma och ett med notpapper istället.

    SvaraRadera