måndag 16 maj 2011

Lyckogroda med vingar

Lyckogroda 
Från början såg alla mina grodor ganska likadana ut - de kom i tre olika storlekar, alla var små och söta och gröna som grodor oftast brukar vara. Sen fick jag ett litet kreativt infall, som jag berättade om här om dagen, där jag provade att göra två grodor med bröllopskläder - ett brudpar. Det visade sig vara så kul att jag nu helt har snöat in på att göra grodor i alla tänkbara färger och former.
Vingar av mönstrat papper
De senaste dagarna har jag gjort ett tjuotal grodor, alla helt unika, och det blir bara roligare och roligare, och idéerna blir bara fler! Nu finns det grodor med vingar, hattar, strutar, kaninöron, renhorn, mustascher och till och med glasögon. Vissa är söta, andra lite underliga och de ser ut att vara hämtade ur någon saga. Här har ni lite bilder på en med vingar! Fler bilder utlovas på de andra grodorna!

Grodor ger tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar