tisdag 24 maj 2011

Ny papperskniv med roterande blad!

Igår köpte jag en ny papperskniv med roterande blad. Eftersom jag älskar att pyssla, och då framför allt med papper, så har jag länge varit sugen på att prova på att skära ut fina mönster i papper. Jag har sett så många imponerande exempel på cyklar, luftballonger, fjärilar och liknande som inte går att klippa ut med sax utan måste skäras med kniv. 
Papperskniv med roterande blad

Jag tror jag betalade 129 kr på Panduro, för ett set med en kniv och några extra blad plus en gummimatta att ha som underlag.
Träd utskuret i papper
Jag sökte lite på Youtube och hittade en instruktionsfilm där de visade hur man kunde skära till ett träd i papper och sen klistra fast det på ett kort. Jag var tvungen att prova! Så det ni ser här är alltså mitt första alster skuret i papper. Tidigare har jag använt pappersskärare som skär raka linjer och saxar av olika slag, men nu ökar alltså möjligheterna med en papperskniv med roterande blad. Det går att skära mycket små och snirkliga mönster. Jag tror att det kommer att bli roligt för jag känner mig redo att prova på lite svårare grejer. Jag har alltid gillat pyssel som är lite petigt och med små detaljer.




Eftersom jag är väldigt inne på näckrosor för tillfället så satte jag en sådan blomma på insidan. Den slår ut väldigt vacker när man öppnar kortet!

Näckros av papper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar