söndag 8 maj 2011

Skattkammare fyllda med inspiration

Som jag har berättat tidigare så är jag medlem på Etsy - en amerikansk sida på Internet för människor som håller på med skapande i olika former. Det är verkligen en gigantisk kokande mötesplats med hundratusentals medlemmar som köper och säljer handgjorda saker av varandra. Där finns allt mellan himmel och jord. Skriv in vilket sökord du vill - och jag lovar att du kommer hittar vad du söker där!

Nu till det jag tänkte berätta om idag, nämligen det som på Etsy kallas "Treasuries". Treasuries betyder skattkammare och är i själva verket collage med bilder på handgjorda saker från olika säljare på Etsy. Om man är medlem kan man själv göra sådana här collage och visa för varandra. Man kan bestämma sig för ett tema eller en färgkombination som man gillar och sen är det bara att ge sig ut bland alla små webshoppar och söka och leta efter bilder på saker som kan tänkas passa in.

Jag har gjort fyra sådana här collage. Klicka på länkarna här nedanför så kommer ni till dem. Det är alltså saker som andra har gjort - otroligt fina saker som människor sitter och skapar runt om i hela världen. Och eftersom jag älska färg och form och allt som har med bilder att göra så har det varit jättekul att sitta och matcha ihop bilderna på det här sättet. Titta så förstår ni!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar