söndag 17 april 2011

Slumpen, ödet och en massa pärlor

Vad tror du på? Är det slumpen, ödet, lyckliga och olyckliga omständigheter eller en högre makt som styr våra liv? Varifrån kommer kreativiteten? Varifrån får vi våra idéer?

Så här års tänker jag på allt vackert i naturen alla fina blommor och färger. Finns de där bara av en slump? Är det bara en tillfällighet hur allt hänger samman?


Idag har i alla fall slumpen skapat något nästan helt på egen hand! Det började med att en av mina pojkar, 2,5 år gammal, hittade en låda med alla pärlhalsband och armband som gjorts de senaste åren. Han tyckte de var så fina att han ville prova alla på en gång. Mycket tjusigt! Men så fick vi bråttom iväg av någon anledning och jag bad att han skulle välja ett halsband eller armband när vi skulle gå ut. Resten lade jag snabbt ihop på ett fat som råkade stå på bordet. Det var först när jag kom hem igen som jag lade märke till och såg hur fint det hela såg ut. Av en ren slump hade halsbanden och armbanden som tidigare legat och samlat damm i en låda nu förvandlats till en fin dekoration på bordet.

Skapande, kreativitet och filosofi - allt länkas samman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar