torsdag 7 april 2011

Stjärnor av papper & början till en godnattvisa!

Tänk vad mycket fint man kan göra av papper. Här är en stor och en liten stjärna vikta av ett papper som jag tror är inspirerat av Alice i Underlandet. Många designark har ju ett mönster på ena sidan och ett annat på den andra. I detta fallet var det samma mönster men pappret var rosa på ena sidan och vitt på den andra. Så det är samma papper jag har använt till båda stjärnorna. Jag har lagt in en mall lite längre ner om ni vill vika lite stjärnor någon dag.
Apropå stjärnor så håller jag på och skriver en godnattvisa som inte är färdig än. Ja texten är färdig men melodin får jag klura på ett tag till. Testade en variant som gick i moll, lite som en folkvisa, men den kändes kanske lite sorgsen då. Vi får se hur den blir.


Stjärnorna viskar att nu är det natt


Stjärnorna viskar att nu är det natt
Nu får du blunda min vän
Månen vaktar dig nu är det natt
Nu får du sova min vän
Himmelen sjunger om vila och sömn
Nu kan du känna dig trygg
Trygg som ett litet barn i min famn
Trygg som det barnet du är

Text
Karolina





Mall - Klicka på bilden för förstoring och beskrivning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar