onsdag 6 april 2011

Ätbara Dekorationer

Får man äta upp sitt placeringskort ? 

Det var en tidig morgon för några månader sedan och min dotter fyllde år. Vi höll på att duka fram tårtan och presenterna. När jag öppnade skafferiet fick jag syn på ett paket med bokstavskex. Det var då jag kom på idén med ätbara placeringskort.

Ett annat tips är att sätta fast marshmallows på grillspett av trä och sen doppa dem till hälften i smält choklad, kanske strö på lite färgglatt strössel också innan chokladen stelnar. Sen kan man ställa pinnarna i en vas på bordet - fint och färgglatt - istället för en blombukett.

På ett av barnens dop minns jag att vi hade köpt Ahlgrens bilar som vi placerade ut i lite roliga formationer på borden. När man börjar fundera finns det säkert en massa ätbart som skulle passa som bordsdekorationer på olika kalas; gelehjärtan, nonstop, Bassett's allsorts, polkagrisstavar. Det är bara att bestämma sig för vilka färger och vilket tema man vill ha och sen lägga ut dekorationerna, huller om buller eller i fina former. Frågan är väl bara hur länge de får ligga kvar på borden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar