onsdag 8 juni 2011

Prickiga vimplar & rosa rislampa


Nystylad veranda

Igår fick jag för mig att jag skulle göra en girlang av vimplar att hänga på verandan. Jag använde ett prickigt vaxtyg som jag hade liggande i ett skåp. Det hade blivit över när jag klädde om min pianopall förra året. Av tyget klippte jag till dubbla trekanter i tre olika storlekar och sen limmade jag fast dem på ett rosa band.

Rosa solcellslampa
Härom dagen köpte jag en rosa lampa som de reade ut för halva priset på ikea. Den ser ut som en rispapperslampa, men är faktiskt gjord i något slags tyg känns det som. Det är egentligen en solcellslampa, som lyser på kvällen om den fått sol på sig, men eftersom jag har hängt den på verandan så kommer inte solen åt, så den får hänga där som en fin dekoration bara. 


Prickiga vimplar av vaxtyg


Idag såg jag förresten att de första rosorna hade slagit ut nedanför verandan. Jag minns inte att de var så här fina förra året. Riktigt gammaldags ljusrosa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar