torsdag 9 juni 2011

Läkarexamen - gratualtionskort!

Här är ett kort som jag gjort på beställning. Det är ett gratulationskort till en tjej som tar läkarexamen. När kortet öppnas slår en vacker blomma ut. Den här gången har jag använt ett rött designark med vit baksida till blomman.
Pop up kort med röd & vit blomma 
Kanterna har jag färgat med en stämpeldyna för att få en lite gammaldags känsla på kortet. På framsida har jag dekorerat med skimrande rhinestones och en vit krona. Texten som syns på kortet kommer från ett läkemedelsregister som jag hittade i en gammal läkarbok som vi har hemma. Jag valde ett utdrag på bokstaven J, som är den här läkarens initial.

Ord som passar en läkare 
Slutligen skar jag ut en bit av samma röda papper som blomman är gjord av och satte på framsidan tillsammans med en bit guldpapper. Det gjorde det hela lite extra festligt.

Förra veckan gjorde jag ett liknande kort i andra färger - även det till en läkarexamen. Då valde jag att sätta ett stetoskop i guld på framsidan.

Gratulationskort - läkarexamen
Stetoskop i guld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar