lördag 16 oktober 2010

Brudnäbb i Vit & Puderrosa Tyllkjol

Jag har lagt ner extra mycket arbete på den här kjolen. Det går åt hela fyra meter tyg av mjuk tyll till att färdigställa den, och varje remsa är varsamt klippt och knuten för hand.

Ibland känner jag att själva skapandeprocessen blir som en slags meditation, när händerna arbetar och man upprepar samma rörelser och moment om och om igen. Det krävs koncentration och tålamod men en positiv känsla av lugn och harmoni infinner sig snart mitt uppe i detta arbete.

Handknuten vit och puderrosa tyllkjol
Hårbandet är flätat av samma tyg som kanten på kjolen, och eftersom tyget är elastiskt är det idealiskt att göra hårband av. Jag gör hårband i många andra färger också, och även i kombinationer med två eller tre färger i samma hårband.  
Puderrosa hårband av mjuk tyll


Till sist en bild på två påfåglar som jag vikt av vitt tårtpapper. Fina som dekoration till ett riktigt sagobröllop.

Påfåglar vikta av tårtpapper



Är du intresserad av att beställa en tyllkjol, ett hårband eller något annat
tveka då inte att kontakta mig på 
lillytyll@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar