söndag 17 oktober 2010

Ett rosa piano & näckrosor av notblad

Jag har spelat piano i hela mitt liv, men jag har faktiskt aldrig sett ett rosa piano förut. Därför la jag märke till den här bilden som jag såg när jag surfade runt på DN idag. Artikeln hette "Jag gillar knäppa möbler". Visst var det lite knäppt, men samtidigt lite härligt?!

Ett rosa piano

Jag gillar också idén att inreda med kläder. Tänk så många fina kläder som hänger längst in i garderoben och kanske bara får komma ut vid något enstaka tillfälle. Varför inte hänga en favoritklänning på väggen eller garderobsdörren? Då får man ju glädje av den hela tiden.

Här är några fler bilder på det musikaliska temat. Det är näckrosor som jag gjort av gamla notpapper. Jag har målat bladen i olika färger och näckrosorna blir till fina dekorationer på bordet vid något speciellt tillfälle.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar