torsdag 28 april 2011

Collage av blommor

På morgonen idag gick jag runt i min trädgård och fotade lite. Nu har träd och blommor verklligen slagit ut. Våren är i full blom, och har man tid så är det nu man borde gå ut och lägga sig på en filt i gräset och bara njuta. 




Pysslig som jag är så tänkte jag att man borde göra något kul av fotona. Ett collage - det blir nog fint tänkte jag och laddade in bilderna i datorn. 



Tack vare de bildredigeringsprogram som finns nu för tiden så tar det inte många minuter att skapa collage i flera olika stilar.  




Man kan göra alla tänkbara kort i form av collage; personliga födelsedagskort, tackkort, jul- och påskkort, inbjudningskort. Vill man så går det att lägga in text också på bilderna. 



Skriv ut collagen i en vanlig färgskrivare eller beställ hem ett antal kopior över nätet. Klistra fast bilden på ett lite kraftigare papper som vikts på mitten. Välj ett enfärgat eller mönstrat papper. Resultatet blir ofta överraskande fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar