tisdag 19 april 2011

Handgjort Babykort

Några bekanta till oss har precis fått barn, så igår tillverkade jag det här gratulationskortet med tre små söta babytröjor hängandes på rad.
Handgjort gratulationskort till ett nyfött barn
Tre små babytröjor
Galgarna har jag gjort av silverpläterad koppartråd. Sen har jag använt en stämpeldyna för att färga kanterna på pappret. Med vadderade klisterlappar lyfts motivet fram och skapar en mer tredimensionell känsla. 
Liten klädgalge av silvertråd
Silvertråden köper jag på rulle, även den på Panduro. Den är bra till mycket. Satinband är ganska dyrt på Panduro så det köper jag istället flera hundra meter av  på tygaffären Stoff och Stil i Malmö. Där betalar jag bara en bråkdel och de räcker hur länge som helst.

Material - pappersskärare, satinband, stämpeldyna, lim, sax mm.
Klister, stämpeldyna och sax kommer också från Panduro och pappersskäraren har jag köpt på en Scrapbookingaffär. Innan jag hade pappersskäraren så klippte jag alltid kort och liknande för hand, det går också bra, men med en pappersskärare blir kanterna mycket rakare och det går också mycket snabbare om man vill göra flera kort. Nu skulle jag inte vilja vara utan den. Ett bra köp med andra ord. Kostade runt tre hundra kronor har jag för mig.
Välkommen till världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar